lördag 27 november 2010

Ofrivilligt tidig morgon...


Godmorgon på er!

Nu är jag uppe supertidigt, har ont i magen så kunde inte sova. Och så krånglar datorn, måste ju erkänna att jag har väldigt kort stubin när det kommer till datorer som hänger sig... 
Idag är det ännu mera pyntande på tapeten! Jag ska ner i källaren och rot i de sista lådorna tänkte jag. Men först ska jag dricka en kopp kaffe! :)

Sen så fick jag en utmaning av Sanne, med bloggen Så Vitt Jag Vet . Så den får jag väl anta :)
Utmaningen är: fyra tv-program, fyra saker jag gjort idag, fyra saker på önskelistan, fyra saker jag hatar, fyra som jag utmanar.

Tv program: Så mycket bättre. På spåret (Tjoho! började i går). Cougar town. Robinsson.
Och efter som klockan inte är så mycket än (05.42) så har jag bara gått upp, bytt om, druckit vatten, borstat tänderna :)
Fyra saker på min önskelista (jag skriver bara materiella ting annars finns det så självklara saker som fred, och en värld utan klimathot osv):
En vit Kitchen aid, Badkar med tassar, en stor vit skänk och en stor julkyrka som min mormor har (tyvärr bortlovad till min kusin :(
Saker jag hatar: Mobbing, (usch det finns så mycket) när folk är elaka mot barn, miljöförstöring, krig, när folk pratar bakom någons rygg... m.m
Fyra jag utmanar:
Jag får väl utmana de trogna som alltid är så rara och kommenterar :)


Vit dröm
Trivsamma förändringar
Cecilia
"V. p. Sol........." (min kära granne, länkar inte eftersom du bara bloggar för släkt och vänner ;)


2 kommentarer:

  1. Nå bra att du orkade ta utmaningen. Hoppas du mår bättre,
    inget roligt med ont i magen!
    Trevligt veckoslut!
    Kraaam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Nämen så skoj att jag blev utmanad! Tack!

    Hoppas du mår bättre! Kram Maria

    SvaraRadera