måndag 22 november 2010

Hej i mitt vinterland


Hallå i snöyran!

Vilken advent stämmning man får då! Snön yr utanför fönstret och och går och nynnar å julsånger och försöker få Ebba att titta på tecknad julfilm, men det ska bara vara Pippi idag. Typiskt.

Golven är svabbade och allt är dammat så nu kanske det är dags för adventspyntet att smyga sig upp från källaren?

Vi skulle ju vart i Ullared denna helgen men svärmor ångrade sig i sista stund, nu ska dom åka på söndag, fösta advent istället... Det är ju lite heligt för mig så jag tror att jag stannar hemma...


2 kommentarer:

  1. Tror du gör rätt i att stanna hemma, även om det är jättekul i Ullared så kommer det nog vara sjukt mycket folk där...
    Var hemma och njut av advent istället ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja nu har jag bestämt mig, det blir glögg och pepparkaka för hela slanten! :)

    SvaraRadera