fredag 15 oktober 2010

Premiär inägg


Sådär, nu ska jag alltså börja blogga(!) Det kan ju bli spännande. Jag har tänkt att skriva om mitt hus, inredning och lite om livet här på landet.

Jag har följt inredningsbloggar en lång tid, helt plötsligt blev jag sugen att starta en själv. Jag får kanske lite prestationsångest, för man är ju inte direkt jämförbar med dom :) Men jag ska göra mitt bästa!

Jag har tänkt att skriva om mina loppis och auktions fynd, vårt kommande projekt utbyggnad+kök och lite planer för huset och trädgården samt inspirations bilder och sånt kul....

Namnet Hilmas hus kom efter lite värkande tankeverksamhet, då Hilma är ett släktnamn på både min och min mans sida.

Jag är en ung två barnsmamma som är bosatt på landet med min man och mina barn. Vi bor längstmed en grusväg och runt huset finns det åkermark åt vilket håll man än tittar. Vi trivs som fiskarna i vattnet trots att man ibland kan få lite längtan efter gatubelysning ;)

Drömmen är att få det perfekta lantliga sekelskiftshuset. Det är svårt med tänke på att vårat hus är byggt på 80 talet, men man kan ju få in känslan iaf.

Till våren om alla planer går som de ska så ska vi bygga ut huset med 25 m2. I den nya delen ska vi ha ett stort riktigt härligt lantkök med sockerbitslister, marmorbänkskiva, porslinsho och pärlspånt. Det gamla köket ska bli ett "Masterbedroom" med kakelugn, spegelsockel, stort linneskåp och en 1.90 säng (YES! Trångt med två barn, två hundar och två vuxna i en 1.60 säng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar