måndag 25 oktober 2010

Frostigt

                                                                Stickade tofflor/strumpor från Lisbeth Dahl


Godförmiddag!
Brrrr vad kallt det är idag! Det var flera lager frost på bilen i morses när jag skulle åka iväg, envis som jag är skulle jag prompt få bort frosten/isen med hjälp av vindrutetorkarna för att slippa gå ut. Det tog sin lilla tid.

Det är ganska så kallt inne också, måste nog tända en brasa snart. Ebba är i trotsåldern, hon vill absolut inte ha sina tofflor på sig, jag försöker och försöker eftersom det är rätt kallt på golven, men icke! Kan ni förstå varför hon inte vill ha sina fina tofflor? Dom kanske sticks, men fina är dom! :)

Idag har vi haft besök av våra vänner/grannar. Grannar som bor ca 1,5km bort från oss, men bor man på landet så gör man... :)

Ha en bra dag allesammans!


3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Sitter också här och fryser och försöker plugga-ingen bra kombination. Kan i mitt fall bero på att jag varit ute och försökt fota alla nerfallande löv, svårt som tusan.
    Får nog leta fram ett par stickade tofflor jag med- har dock inte lika fina som din dotter!
    Ha en bra dag!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mig, bra du skrev för då hittade jag till dig. I dag var det kallt, men mysigt. Jag bor också på landet och 1,5 km är ju rätt nära:) Såg den fina luciakronan, undrar om det var samma som jag kikade på Tradera. Tradera är så roligt. Där kan man göra fynd och få betala överpris om man inte hejdar sig....
    Nu ska jag kika runt hos dig. Din blogg ser väldigt fin ut.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tack för fikan i morse. En kaffe i "min" kaffe- fåtölj är aldrig fel!! :)
    Jag gillar verkligen din blogg!!

    Synes snart :)

    SvaraRadera