torsdag 28 oktober 2010

En sångstund?

Min dotter väntar på att få sjunga

Se så busig och söt hon är min lilla tös när hon ligger där och väntar, "mamma unga!" säger hon. Hennes största favorit är "i ett hus vid skogens slut...." och "En liten båt".
Gitarren och sångböckerna får vara i en vinlåda brevid soffan, ser lite trevligre ut och sen så har man allt på en plats.

Lådan köpte jag i somras på en loppis i stan där vi har vårt torp, mycket nöjd. Får tacka min mor och far som fick transportera den hem också. I vår bil fick man inte plats med en liten knappnål till, välpackat eller fullpackat, det beror på hur man ser det! :)

Idag ska vi till Ikea med min kusin och hennes barn, kul! Ska köpa innekuddar till mina fina kuddfodral.

Ha en bra dag allesammans!

6 kommentarer:

  1. Ooo,vad söt hon är där i soffan i väntan på
    sångstunden.
    Hoppas ni får en bra dag på IKEA.:)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt fin bild!
    Simons favoritlåt är också "I ett hus i skogens slut" :)

    SvaraRadera
  3. Vad söt hon är Ebba!!
    Jag frågade Melvin om han ville titta på ett kort på Ebba på datan, han sa " Mamma jag måla, inte kla än, komme sen..." :)
    Perfekt shoppingväder för IKEA idag!

    SvaraRadera
  4. För enkelhetens skull svarar jag här :)

    Tina- Ja visst! :) Åh det var kul!

    Caroline - Tack! Jasså? Ja det är en hit ;)

    Andreasson - Melvin är ju inte så pjåkig han heller :) Han är för rolig, hoppas det bli taco kväll i morgon! smsar dig nog...NU!

    SvaraRadera
  5. Vad bra, för jag besöker sällan min egen blogg :) Jajemän, en svårslagen favorit. Fast Imse vimse ligger också högt upp på topp-listan.

    SvaraRadera
  6. Caroline - Ja det gör den! Du måste helt enkelt snart börja blogga igen! :)

    SvaraRadera